Grająca rzeźba - MetroVonCello 3000

Grająca rzeźba - MetroVonCello 3000

MetroVonCello 3000 (grająca rzeźba) Drewno, złoto 24k, polimer, osprzęt elektroniczny Martha Mulawa – rzeźba Janusz Gilewicz - malarstwo, pozłotnictwo Bret Roberts – idea Łukasz Kilarski – wsparcie techniczne

Geneza powstania MetroVonCello 3000

Pomysł na rzeźbę w prezentowanej postaci powstawał organicznie.
Znaleziony kawałek drewna w lesie na spacerze w okolicach Bardo zainspirował Marthę Mulawę do stworzenia fantastycznej istoty. Podczas Festiwalu Góry Literatury gdzie rzeźba była prezentowana w pierwszej części projektu Pasculp Art „ In Statu Nascendi” Janusz Gilewicz wraz z Bretem Robertsem - aktorem z Alaski w procesie twórczym doczepili mu strunę z gitary Breta. Tak powstała pierwsza idea instrumentu-rzeźby.
Całość dzieła opracował technicznie Łukasz Kilarski. Grająca rzeźba była używana na koncercie podczas Festiwalu Filmu Sztuki Dwa Brzegi gdzie twórcy nadali jej miano MetroVonCello 3000 i okrzyknęli pierwszym instrumentem z przyszłości.
Następnie prezentowaliśmy ją na Festiwalu Przyszłości Bomba Megabitowa 3, nawiązując do jednego z opowiadań Stanisława Lema gdzie na planecie zamieszkałej przez obce cywilizacje są pola uprawne na których hoduje się przedmioty codziennego użytku takie jak szafy, stoły itp.
Nasz instrument przyszłości pochodzi z takiego właśnie pola gdzie uprawiane są instrumenty :-)
Podczas 20 Targów Sztuki w Warszawie MVC 3000 zrobił furorę, był jedynym grającym instrumentem artystycznym na całym pokazie i został pobłogosławiony przez Wojciecha Siudmaka, światowej sławy surrealistę.

!20231207_152719 !20231207_154159 09 !IMG_20230715_154231 (1)